Jak nabídka a poptávka ovlivňují cenu? | PriceKit

Spotřebitelé vědomě hledají řešení problému, ale to neznamená, že je nemůžeme nasměrovat k jinému, poptávku tedy můžeme ovlivnit nabídkou. 

JAK NABÍDKA A POPTÁVKA OVLIVŇUJÍ CENU? 

 

S trochou nadsázky lze říci, že elektronický obchod je tak úspěšný, protože standardně je vše přítomno ve stejnou dobu. Spotřebitelé vědomě hledají řešení nějakého problému, ale to neznamená, že je nemůžeme nasměrovat k jinému, jinými slovy, poptávku můžeme ovlivnit nabídkou. 

 

1.  Základy mikroekonomie převedené na web 

 

Trh je místo, kde se setkává nabídka a poptávka, tj. potenciální kupující projevuje ochotu koupit zboží za určitou částku peněz. Internetový trh je nekonečná síť, spotřebitel má prostřednictvím tohoto kanálu přístup k mase zboží. A v dnešní době se nekupuje pouze to, co není k dispozici. Klíčové je, aby to, co prodáváme, bylo pro zákazníka žádoucí. 

 

Nezapomínejme, že se o trh dělíme s konkurencí, a proto je důležité být přítomen na platformách, kde jsou oni. Dobrým příkladem je vyhledávač nákupů, Facebook, kde nabídka a poptávka je veliká. Inzerujme, ale začněme od základů, nejprve utrácejme za online reklamu a do televize se pusťme, až když si budeme jisti, že máme našlápnuto. 

 

Chcete-li přivést návštěvníky, potřebujete nejprve atraktivní nabídku doplněnou dobrými cenami. Důležité je ukazovat různé verze a mít škálu cen od nejnižších přes střední až po nejvyšší, aby bylo z čeho vybírat. 

 

2. Co ovlivňuje poptávku? 

 

Zjistili jsme, že spotřebiteli v životě především něco chybí. Klíčovou otázkou je vhodně reagovat na vzniklé potřeby, tedy ukázat, co v dané době frčí – a je dobré se připravit na budoucnost. 

 

Podle vyhledávače zboží byly v březnu nejžádanějšími položkami ty, které slouží k ochraně, například 110násobně vzrostla poptávka po dezinfekčním prostředku na ruce.

 

Najděte způsob, jak zákazníka oslovit: buď ho nalákat cenou (v červnu jeden online řetězec s oblečením nabízel 50% slevu na zimní výrobky – vydělal na tom), nebo investovat čas a obsah, aby ho přiměl k nákupu. 

 

Zjednodušeně řečeno, řekneme vám, k čemu produkt slouží a jak z něj můžete těžit. Chce to trochu kreativního talentu. Během večerníčku můžete nový fotoaparát využít relativně málo, dokud nebudete chtít úplně nový koníček. Čas, který máme k dispozici, však můžeme vyplnit tímto způsobem. 

 

3. Vztah mezi cenou a nabídkou 

 

Často se říká, že nákup se uskuteční pouze tehdy, pokud nabízená cena odpovídá očekávání kupujícího. Dostupnost je trumf, který by se nikdy neměl brát na lehkou váhu, jinak necháte peníze na stole. Sledování skladových zásob konkurence je obzvláště důležité.

 

Ve chvíli, kdy vidíme, že se k něčemu nemůžeme dostat, podvědomě to považujeme za cennější. Tímto způsobem můžeme snadno podchytit uvědomělého zákazníka, který utrácí za nezbytnosti pouze v případě, že náš internetový obchod má daný produkt skladem. Bez zisku a s minimálními změnami cen můžeme uzavřít oboustranně výhodný obchod. A nikdo nám nebude účtovat o něco vyšší cenu. 

 

Z podobného důvodu jsou atraktivní i časově omezené položky, které nemůžeme sehnat kdykoli. Vyplatí se navázat spolupráci se značkami, které nejsou v internetovém obchodě pravidelné. Tato krátkodobá partnerství nám mohou poskytnout cenné zkušenosti, a jak se bude vyvíjet poptávka, budeme mít v budoucnu možnost rozšířit svůj sortiment. 

 

Lze souhlasit s tím, že v této nejisté době je obtížné plánovat, ale právě to potřebujeme. Bezpečný plán, který nás dokáže udržet v online prostoru i v době, kdy kupní síla klesá (dopad krize bude brzy mnohem znatelnější). Věnujte pozornost řízení zásob, poskytujte kvalitní služby a mějte za svou nabídkou uvědomělou cenovou strategii! Vyzkoušejte PriceKit.