Jak rychle expandovat na nový trh? | PriceKit

Ať už začínáte, nebo chcete posunout hranice svého stávajícího podnikání, je zde několik věcí ke zvážení, pokud chcete úspěšně proniknout na nový trh. 

 

VÍTE JAK RYCHLE EXPANDOVAT NA NOVÝ TRH? 

Ať už začínáte nový podnik, nebo chcete posunout hranice svého stávajícího podnikání, zde je několik věcí, které je třeba zvážit, pokud chcete úspěšně proniknout na nový trh. 

 

              1. Cílový trh a cílová skupina 

 

Začínající e-obchodníci často dělají chybu, když si myslí, že jejich produkty a služby jsou určeny pro všechny. V takovém případě budete komunikovat stejným způsobem a vaše sdělení se nedostane ke správnému publiku. Definujte svůj cílový trh! Možná si myslíte, že knihy čte každý, ale kriminální thrillery si nekupují děti z mateřské školy, stejně jako romantickou literaturu si obvykle nekupují muži po čtyřicítce. Stejně jako cílový trh je důležitá i cílová skupina, to jsou ti, kteří skutečně nakupují, tj. platí za vaše zboží peníze. Zůstaňme u příkladu s knihou, cílovým trhem pohádkové knihy Parta spratků jsou děti do 6 let a cílovou skupinou dospělí (s většími nuancemi: rodiče, prarodiče, učitelky v mateřské škole), protože ti rozhodují o koupi produktu. 

 Stejná pravidla platí i v případě, že rozšiřujete sortiment svých výrobků nebo plánujete zavést novou službu. Kromě vymezení cílového trhu a cílové skupiny si musíte ujasnit svůj cíl. Dobrý podnikatelský plán má postupný přístup:  

  • buduje se zdola nahoru 
  • zdroje a množství peněz potřebných na expanzi se zvyšují, až když máte pevnou půdu pod nohama 

 

Tímto způsobem můžete postupovat stále vzhůru. Plánování pomáhá ukázat směr pokroku v krizi, ale důležitá je i flexibilita.

 

                2. Průzkum trhu 

 

Jakmile jste definovali svůj cílový trh, určili jste problém nebo mezeru, kterou může váš internetový obchod řešit. Nejste však jediní, kdo může tuto mezeru zaplnit, snaží se o to i vaši konkurenti. Než vstoupíte na trh, vyplatí se zhodnotit cílový trh, zejména vaše konkurenty. PriceKit je softwarový nástroj, který vám poskytne informace o stavu trhu a ucelený obraz o cenové strategii vašich potenciálních konkurentů. Pomocí tohoto nástroje můžete zjistit, jak se ceny a náklady utvářejí v činnosti vašich konkurentů, čímž se vaše vlastní ceny stanou konkurenceschopnými. Navíc můžete předvídat, jakých zisků dosáhnete, až bude konkurence v plném proudu. 

 

Ať už jste aktivním hráčem na trhu, nebo teprve začínajícím nováčkem, je nutné důkladně prozkoumat svou cílovou skupinu. Jednoduše řečeno, své publikum můžete získat pouze tehdy, pokud znáte jeho zázemí. Existují "tvrdé" informace (např. pohlaví, věk, povolání, příjem) a "měkké" informace (cíle, přání, obavy). Chcete-li prodávat, potřebujete obě skupiny informací, protože určují, komu, co a jak sdělujete. Tím se dostáváme k marketingu. 

 

               3. Marketing 

 

Chcete-li vytvořit účinnou marketingovou strategii, musíte nejprve znát své zdroje. I když sáhnete hluboko do kapsy, nemusí se vám to vyplatit. Televizní reklama je jednou z nejnákladnějších forem reklamy, protože zasahuje masy, je audiovizuální a téměř se jí nelze vyhnout. Vaše nová značka může získat široké uznání, ale nemusí nutně zvýšit počet a hodnotu transakcí. Mnohem bezpečnější je zaměřit se v první řadě na levnější internetovou reklamu, protože ji vidí velké množství potenciálních zákazníků, které můžete jedním kliknutím přivést do svého internetového obchodu. Jak jsme již psali, proces budování začíná odspodu, postupuje krok za krokem a propracovává se nahoru. 

 

Velkou roli hraje komunikace. "Tvrdé" informace vám říkají, s kým máte mluvit (jinak s teenagery než s lidmi středního věku), a "měkké" informace vám říkají, co máte nabízet. Podle toho je třeba návštěvníky webu vést: například pokud se někdo zajímá o veganské výrobky, je pravděpodobnější, že si koupí ekologické čisticí prostředky. Je důležité, aby se jim zobrazovaly související reklamy, které je nasměrují na relevantní a užitečné produkty. Úplnost také vyžaduje, aby znění popisů produktů bylo dostatečně informativní, ale zároveň cílené na cílovou skupinu. 

 

Ješte spomeneme, že velmi důležitý je taky cenotvorba a nastavení cen, kdy je nutné říct, že je mnoho nástrojů, ktoré Vám mohou pomoci,

 

Neznámé je často skličující, protože nevíte, co můžete očekávat. Shromážděním údajů a pečlivým plánováním se však můžete vyhnout nečekaným nepříjemnostem a být sebevědomí a připravení dobýt nový trh. Hodně štěstí!