Proč se Iphony prodávají tak draze? | PriceKit

Klíčem k budování značky je oslovit emoce spotřebitele. Zákazník se musí do značky zapojit, na oplátku mu ale musí být nabídnuta skutečná hodnota. 

PROČ SE IPHONY PRODÁVAJÍ TAK DRAZE? 

Může se vám to líbit nebo nelíbit, ale jedno Applu upřít nemůžete: vědomý branding ovládá jako málokdo. Apple je nejen jednou z nejoblíbenějších značek, ale prakticky všichni jeho zákazníci jsou ochotni jej doporučit, aniž by za to cokoli chtěli. To je skutečné tajemství, které by se měl naučit každý majitel e-shopu. 

 

1. Milujte značku – protože na emocích záleží 

 

Klíčem k budování značky je oslovit emoce spotřebitele. Zákazník se musí do značky zapojit sám, ale na oplátku mu musíme nabídnout něco, co nese skutečnou hodnotu pro zákazníka. Kvalita a respekt jdou ruku v ruce – pokud nevěříme, že dostáváme něco hodnotného, neotevřeme peněženky dokořán. Naopak více peněz utratíme jen za něco, čeho si vážíme pro jeho hodnotu a kvalitu. 

 

Apple je na špičce kvality, na špici vývoje a své jméno (iPad, iPhone,Mac) dává jen na věci, které skutečně předčí ostatní. Samozřejmě, technologie je jedna věc, protože v dnešní době přicházejí převratné novinky jedna za druhou. Zákazníci společnosti Apple se jí drží, protože věří, že dostávají to nejlepší a rozhodně je nezklamala. Platí také za technologie a hodnoty, které značka představuje. 

 

2. Jednoduchost je skvělá 

 

I ty nejchytřejší gadgety jsou k ničemu, pokud je nelze používat. U iPhonu jde především o jednoduchost a na ní byste měli postavit svůj obchod.

 

Výhodou iPhonu je, že ho může vzít do ruky a používat každý. Lidé neradi procházejí popisy, proto je nutné mít všechny informace (doručení, platby, skladové zásoby) snadno dostupné. Při návrhu telefonu bylo důležitým faktorem přehledné rozhraní, proto si vezměte příklad z tohoto textu a snažte se vytvořit stránky, na kterých se návštěvníci budou snadno orientovat – tak je pravděpodobnější, že nakoupí. 

 

3. Doporučujete ho? 

 

Jedním z důležitých měřítek emocionálního zapojení je, zda svůj produkt doporučíte ostatním. Jak jsme již psali, zákazníci společnosti Apple této značce věří, ale věří jí i designéři, výrobci a samotný Steve Jobs. Zde přichází otázka: Byli byste ochotni platit za něco, k čemu nejste zavázáni? Nabízejte pouze produkt nebo službu, za kterou si stojíte. Váš internetový obchod by měl být jedním z nich, protože pokud budete něco provozovat jen napůl, pravděpodobně nebudete dlouhodobě úspěšní. 

 

Inovace je zárukou toho, že zůstanete zajímaví. Pokud jste tedy své stránky už dlouho nezměnili a váš sortiment se nerozšířil, je čas na důkladnou revizi! Sortiment produktů Apple není tak široký jako u Samsungu, ale nové řady vždy nabízejí více. Vyplatí se tedy představit něco nového, o čem si myslíte, že váš online obchod zlepší. 

 

4. Vždy připraveni pomoci 

 

Prodejci ve značkových prodejnách mají obrovské znalosti jak o značce, tak o možnostech jednotlivých telefonů. Jejich servis je bezvadný a případné problémy se snaží vyřešit co nejrychleji. Když si koupíte výrobek Apple, nepřímo za tuto profesionalitu platíte. 

 

Zeptejte se sami sebe: Jaký je standard vaší společnosti? Hodně záleží na zákaznickém servisu, popisech výrobků, rychlosti dodání. Pokud máte problémy, odvažte se ke změnám! Menší firmy sice raději zaměstnávají jednoho člověka na více úkolů, ale z dlouhodobého hlediska, zejména pokud chcete růst, snadno poznáte škody.

 

5. Jste opravdu vždy na vrcholu? 

 

Společnost Apple vynakládá velké úsilí na to, aby si udržela náskok před konkurencí. K tomu je však zapotřebí obrovský kapitál, ne každý má takové bohatství k dispozici. Je důležité si uvědomit, že vždy bude existovat produkt, který se bude prodávat lépe než ten váš. Je nezodpovědné pouštět se do nerozumné cenové konkurence. Nezačínejte nic nového bez shromáždění dat. 

 

I když je iPhone zdaleka nejoblíbenějším telefonem, mnoho lidí si ho nekupuje jen kvůli jménu. Ne každý musí váš internetový obchod milovat, důležité je, aby se k vám věrní i noví zákazníci vraceli díky kvalitním službám.